19 Aralık 2013 Perşembe

İnadına Yaşamak

Sen beni farklı bir şekilde severek hiç aşılamayacak bir eşik yarattın. Şimdi herkesi o kıyasın eşiğinden geçirmeye çalışıyor, geçemezlerse oldukları yerde bırakıp uzaklaşıyorum. 

Sen beni kimsenin anlamayacağı şekilde anlayarak bir lisan yarattın. Şimdi o lisanı konuşacak biri var mı diye etrafa bakınıyor, göremezsem sessizliğimi koruyorum.

Etrafta çok sefil görüyorum. Değer verdiği insan kontenjanını doldurup, fütursuzca "değersiz insan" avına çıkmış, karşısındakini av zannedip kuyruğunu dikerek yanıma yaklaşmaya çalışan, hissiz köpekler. Onları uzaklaştırmak için bir kurşun ben sıkıyorsam, bir tane de senin şerefine sıkıyorum. Eminim beni izlesen gurur duyardın.

Sen kimsenin yapmayacağı bir şey yaptın. insanların kendini bir reklam malzemesi olarak görüp pazarlamaya çalıştığı bir çağda, bana güzel sözlerini, güzel duygularını, şefkatini ve içi gülen gözlerini sundun. Şimdi elindeki bardağını, yavan muhabbetini, vücudunu, kibrini, dört tekerini pazarlamaya çalışan biri gördüğümde, seninle mukayese ediyorum ve yine son hızla uzaklaşıyorum oradan.

Ben senin masum sevgini aldım, ruhuma kattım. Kendimle senin sevgini birleştirip bir karışım yarattım. Şimdi yürürken, konuşurken, düşünürken, her zerremde senin kalbinden bir parça var.

Bana diğer arkadaşlarımla da vakit geçirmemi söylerdin, yapıyorum. Yanıma doğru yürüyen art niyetlilerin ardında, tüm niyetlerin ardını okuyorum. İçkinin tüm iradeleri kıracağını zanneden bir aptalın cam bardağında senin suretini görüyorum. Seni en çok, sana en zıt olanlarda görüyor, seni sen yapan farkı anlıyorum.

Şimdi beni anladın mı: ben sana zıt olandan kaçıyorum. Ondandır seni aşk hiyerarşilerinin en üstüne yerleştirişim. Diğerlerini senin kadar içten görmeyişim. 

Sabahları aynaya bakarken bir de senin gözünle bakıyorum, en değerli iltifat senin gözünden. 
Başkalarından gelen güzel laflar sahte geliyor, benim için en samimi cümleler senin sözünden.

Sen beni kimsenin sevmeyeceği kadar severek bir lisan yarattın. Ben o lisanı aldım kendime sakladım. O lisanı bilmeyen biri benimle konuşmaya çalıştığı zaman, inadına konuşmadım. İşte bu benim hep şikayet ettiğin inadım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder